Garantieorder

    Soms is het nodig om een garantieorder te verwerken, bijvoorbeeld wanneer een product binnen de garantie kapot gaat, of zelfs niet is aangekomen na de verzending. In dit artikel zal ik uitleggen hoe je een garantieorder aanmaakt.

    Creditnota

    Als je een garantieorder aanmaakt, moet je dit doen door gebruik te maken van een creditnota. Hiermee maak je duidelijk dat het oude product geretourneerd is en je het geld weer terug kan betalen. In dit specifieke geval gebruiken we het te retourneren bedrag om de nieuw te verzenden artikelen te betalen. Om een creditnota aan te maken doe je het volgende:

    1. Navigeer via het menu naar orders en open de order waarvoor je de creditnota aan wilt maken.
    2. Navigeer via de tabs bovenin naar betalingen en klik op de oranje knop Nieuwe creditnota.
    3. Selecteer het aantal producten en de verzending (wanneer het product inmiddels een andere prijs gekregen heeft kan je de prijs aanpassen naar het nieuwe product).
    4. Vul een reden voor de creditnota in, bijvoorbeeld: Product binnen garantie stukgegaan, geld wordt gebruikt voor garantieorder. Het maakt niet zoveel uit wat je invult, maar probeer het jezelf zo makkelijk mogelijk te maken, zodat je altijd weet wat er met het geld gebeurd is.
    5. Klik op opslaan en klik op Nee dat wil ik niet

    Je hebt nu een creditnota aangemaakt. Hiermee heb je het geld wat nodig is voor de garantieorder gereserveerd.

    De garantieorder

    1. Navigeer naar bestellingen, klik op toevoegen en selecteer de klant waarvoor je de garantieorder aan wilt maken.
    2. Voeg de gewenste producten toe aan de bestelling en kies een betaal- en verzendmethode. (de betaalmethode is niet zo heel interessant maar wel vereist. Wanneer je contant hebt ingesteld als betaalmethode zal ik aanraden om deze te selecteren)
    3. Klik op bestelling aanmaken en de garantieorder is aangemaakt.
    4. Klik op status bewerken en klik op betaald. Vul in het commentaar in dat dit betaald is met het geld van de oude order en vermeld hierbij het oude ordernummer (wat je precies invult is niet relevant, maar om het jezelf makkelijk te maken kan je het maar beter duidelijk houden).
    5. Je kan de order nu verder op de normale manier afhandelen.

    Het enige wat nu nog moet gebeuren is de creditnota afhandelen dit doe je op de volgende manier.

    1. Navigeer via het menu naar bestellingen en selecteer de bestelling waarvoor je de creditnota hebt aangemaakt.
    2. Ga naar de tab Betalingen en klik op het oranje potlood achter de creditnota.
    3. Vul het commentaar in, bijvoorbeeld: Geld gebruikt om garantie order #00000002 te betalen.
    4. Klik op opslaan en je garantieorder is voltooid

    Heeft dit artikel geholpen?

    Nee 0

    Over de auteur

    LAAT REACTIE ACHTER